54 praktijkverhalen

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
  1. RegelWijzer-werkgroep UNICUM Huisartsenzorg: ‘Ontregelen zorgt voor minder frustratie’

    Tegen welke regels lopen medewerkers van huisartsenpraktijken aan in hun werk? En hoe kun je daar samen met andere professionals ...

    Praktijkverhalen | 09-05-2025

  2. 3 communicatietips van Cure+ om succesvol te ontregelen

    Ga je aan de slag met ontregelen, en wil je alle collega’s goed informeren en bij het proces betrekken? Neem dan vooral de tips ...

    Praktijkverhalen | 09-05-2025

  3. Marente maakt werk van regeldruk

    Lees hoe ze bij Marente, een ouderenzorgorganisatie in de Duin- en Bollenstreek hun medewerkers ontzorgen en aan de slag zijn ...

    Praktijkverhalen | 18-04-2025

  4. Pascale Voermans (Stroomz): “Creëer een klimaat waarin zorgprofessionals zelf tot ontregelen komen”

    Pascale Voermans is voorzitter van de Raad van Bestuur van Stroomz. Stroomz is een eerstelijnszorgorganisatie in de regio ...

    Praktijkverhalen | 14-04-2025

  5. Peter Bosselaar (Atlant): “We moeten veel meer vanuit vertrouwen en eigenaarschap werken”

    Peter Bosselaar is sinds 2021 bestuurder bij Atlant. Atlant biedt gespecialiseerde zorg aan mensen met complexe aandoeningen ...

    Praktijkverhalen | 14-04-2025

  6. Cure+ legt administratieve last buiten de behandelkamer met nieuw EPD

    Minder administratieve last voor de fysio-, bewegings-, oefen- en ergotherapeuten. Meer regie voor de patiënt. Met die doelen ...

    Praktijkverhalen | 21-03-2025

  7. VieCuri Medisch Centrum en huisartsencoöperatie Cohesie: meer inzicht in elkaars werk

    Meer inzicht in elkaars werkprocessen zorgt voor wederzijds begrip. Vanuit die overtuiging organiseerden huisartsencoöperatie ...

    Praktijkverhalen | 14-03-2025

  8. UNICUM brengt onzinnige regels voor huisartsen in kaart via online loket

    Huisartsen zijn veel tijd kwijt aan registratie- en informatieverzoeken. Die zijn lang niet allemaal zinnig. Sommige regels ...

    Praktijkverhalen | 14-03-2025

  9. IJsselland Ziekenhuis blijft verbetergrens verleggen met digitale intake voor patiënten

    Bij het IJsselland Ziekenhuis vullen patiënten voorafgaand aan hun opname nu een digitale intake in. Dat bespaart ...

    Praktijkverhalen | 28-02-2025

  10. Reinier van Arkel is er met persoonlijke app meteen voor nieuwe cliënten

    Een betere digitale ‘voordeur’ voor cliënten: daar maakt de Brabantse ggz-organisatie Reinier van Arkel werk van. Met hulp van ...

    Praktijkverhalen | 03-02-2025